Första advent.

Yep. Vaknade sju imorse. Upp och stå (fastän jag hade glömt bort vad jag hette). Jag skulle ut i regnet för jag skulle åka till Svenska Kyrkan och repa inför Lucia med kören.

Klockan var strax innan åtta då jag steg utanför dörren, solen hade inte riktigt gått upp ännu. Till min förvåning var det helt tyst, inte en människa ute bortsett från jag och galningarna som gick och sjöng för sig själva. Underbart.

Sjöng från klockan nio till kanske fyra på eftermiddagen. Fick en håltimme vid lunch och kunde självklart inte låta bli att hjälpa till lite extra på julmarknaden. Att jobba för mycket kommer att bli min död. Och i så fall kommer jag att dö lycklig.


Och en till sak; när jag vaknade imorse var jag lite ledsen, advent existerar ju inte här i Frankrike... Så det skulle inte bli någon mysfrukost och tända ljus. MEN. Sjöng med kören på högmässan i kyrkan idag. Och intog min första nattvard. Barn tände första ljuset och vi blev bjudna på härlig julmiddag av kyrkan som tack för allt hjälp.

Jag säger bara en sak: YEAH!


Kommentarer
Postat av: Frankie

Hej du!
Jag jobbar som au-pair ungefär 45 minuter utanför Paris just nu, och jag tänkte höra, vet du några andra au-pairer i paris området? Jag åkte privat och inte genom någon agentur, så jag har ingen kontakt med någon alls i min ålder.

Min mejl är; [email protected] haha :)

2007-12-04 @ 15:07:33
URL: http://frankiemonster.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0