Julkalendern.

Fick just ett meddelande från en tjej som precis slutat i min franskagrupp. "Lycka till med provet på fredag" stod det. Va? Vilket prov, säger jag. Hade inte en aning om det. Borde sätta mig och plugga subjonctif, pronomen (lui, en, y å sånt skit ni vet), futur anterieur, conditionel och sånt.
Dessutom måste jag kunna alla sånger i alt-stämman tills imorgonkväll. Utantill.

Allt detta är skitviktigt. Men vet ni? Jag orkar inte. Så jag sätter mig och glor på julkalendern istället.
image60
Man blir aldrig så svensk som när man bor utomlands.

Kommentarer
Postat av: Baba

Ja, gud ja, herregud
se på julkalendern?
Såg mitt första (halva) avsnitt i dag, och det jag såg var en besvikelse...
Det blir nog aldrig som förr, typ greveholm och sånt igen...
Och vad hette den om tomtenissarna? Med han som blev osynlig när han vred på sin luva, som vi alltid tittade på hemma hos mormor?

2007-12-05 @ 22:33:04
Postat av: mamms

Detta är vad livet innebär, prioritera, prioritera, prioritera. Vad är viktigast för MEJ just nu. DÖR jag om jag väljer bort det o det. NÄ oftast inte..BRAVO! etthundravuxenpoäng

2007-12-06 @ 09:16:14
Postat av: Ewqe

"Man blir aldrig så svensk som när man bor utomlands"
Så jävla pinsamt sant! ;P
I Amsterdam blev jag så galet sugen på rotmos..
Kan tillägga att jag alltid hatat det innan! xD

2008-03-20 @ 14:02:44
URL: http://mikqwe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0