Lucia, torsdagen den 14 december.

Det är lustigt. Jag har nog fått mer Lucia idag än många i Sverige fått. Efter skolan sprang jag hem, kollade på både julkalendern (följs slaviskt) och Luciafirandet på svt.se och kom nöjt fram till att vi minsann i Svenska Kyrkan i Paris fanimej är bättre på det där med Lucia än de på svt. HA!

Sedan ut i solen (ja, sol). Lyxade till med lite gott från la boulangerie och satte mig på en parkbänk och bara njöt åt att i Sverige skulle jag minsann inte kunnat göra så vid den tiden.

Sedan iväng, hämta barn, springa fram och tillbaka mellan olika aktiviteter, slänga dem i badet, kamma nytvättat krulligt barnhår på en stackars skrikande Mahé. Sedan ut i kylan, ner i metron, in i kyrkan, på med lucialinnet och sedan bara sjunga upp.




Hann med två konserter ikväll. Det är lustigt att se folk sitta och storsnyfta i ljuset från våra stearinljus. Man vet inte riktigt om man ska le åt det eller typ säga förlåt för att de gråter eller.... bara fortsätta sjunga. Ja, just det.


Kommentarer
Postat av: mamma

eftersom jag grinar just nu framför filmen när ni sjunger förstår jag att de som satt med o fick det hela live storgrät

2007-12-14 @ 09:28:15
Postat av: Birgitta

Hej Lillgris!
Det var ett tag sedan du frågade, men om du fortfarande behöver julklappstips till familjen så tycker jag att det enda man kan ge den som har allt är miljöfrämjande saker som t ex skogsplantering, koldioxidkompensation (man betalar alltså för vindkraftverk, vattenbrunnar och andra insatser för människor i nöd, inte för att lindra sitt dåliga samvete) och annan s k välgörenhet. Tycker mottagarna inte att det är en bra julklapp är det deras problem.
För det är bra.

Jag håller tummarna och tror på din flight!

2007-12-14 @ 10:25:53
Postat av: Baba

Men du, Lucia är väll ändå den trettonde????
Och visst, du fick mycket mer lucia av mig, det enda lucia jag fick var typ lussebullarna jag bakade dagen innan... Och just det, jag såg en och annan med glitter i håret eller tomteluva också.
Och på kvällen var det ju invigningsfest på den nya gigantiska Weekdayaffären på PUB. Det var ganska nice. Fast vi komk tyvärr försent till Luciafesten på Ace...

2007-12-15 @ 11:12:50
Postat av: Maria

ni är så jävla grymma hanna!!!!

2007-12-16 @ 14:25:08
URL: http://mariaanderzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0