Aj min stjärt.

Det bästa jag vet är strejk. Speciellt då det är strejk och det regnar. Allra helst då det är strejk, regnar man är sjukt trött och det är sent. Jag får gåshud bara jag tänker på det.

Som idag till exempel. Jag var helt enkelt tvungen att på något vis ta mig till kören eftersom jag har alldeles för många sånger som jag ska lära mig utantill som jag inte förstår ett jota av. Så det blev till att komma på en lösning som blev  följande:

Jag bestämde mig för att ta linje 14; den enda linje som går normalt eftersom den är helt automatisk. För att ta mig dit? Jo, man snor Leos "trottinette" (sparkcykel). I regnet. I lååånga uppförsbackar. Bland alldelles för mycket folk. Måste jag säga att jag lyckades vricka till min fot ungefär tre gånger? Jag var gråtfärdig. Men helvete vilken snygg högerskinka jag kommer få!

Allvarligt talat? Vem har kommit på denna makapär? Jag ska slå den personen. Hårt.

Kommentarer
Postat av: Baba

Finns slutet på eländet i sikte?
Innan lördag?
Jag börjar bli nervös...
Kommer jag från flygplatsen iaf?

2007-11-21 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0