Helvete.

Jag är trött, arg och har ont i huvudet.
Fick precis reda på att de ska ha ytterligare en strejk som börjar på tisdag.
Denna gång får de hålla på precis hur länge de vill (vilket innebär mer än en månad om man har otur.)
Denna gång omfattar strejken inte bara metron utan även skolorna.
Jag kommer alltså behöva sitta hemma med två skrikande, lediga barn. I en månad om jag har otur. Utan någon som helst fritid. Jag som kände att tio dagar räckte. Men nejdå.

Här Hanna så får du det du förtjänar.
In your face.

Kommentarer
Postat av: baba

Vafan, får dom göra så?
Vilket konstigt land, sånt skulle aldrig kunna hända i tråkiga landetlagom...
Sånt va ju typ drömmen när man var lite yngre, eller varför inte nu?
Strejk i skolan alltså, tunnelbanan verkar ju sjukt jobbigt, hur ska det gå?

2007-11-07 @ 00:01:53
Postat av: Daniela

idag var min del av universitetet i ghettot blockerad av arga stundenter. tummen upp för folk som gör något istället för att bara sucka tänker jag. en liten tröst när inga metros går. men jag förstår din sits... kanske alla au-pairer kan organisera er och frankrike kollapsar fort. ;)

kram på dig,
OCH vi har airskivor att lyssna igenom :).

2007-11-07 @ 18:41:22
Postat av: Baba

Tro et eller ej, mn det inns fakiskt risk för lärarstrejk här!
Jippie sa jag, men så berättade mamma att dom skulle ha den i slutet av vårterminen så att vi inte kunde få några slutbetyg...
Inte lika kul, "det skulle kännas ordentligt"

2007-11-10 @ 12:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0