ICA Stop?

Idag blev jag riktigt förvånad. Inte bara för att det är december imorgon och vädret fick för sig att ha 10 grader ute (även klockan nio på kvällen!). Nej, även en annan liten upptäckt fick mig att höja på ögonbrynen. Eller rättade sagt börja skutta runt av iver och glädje.

Såhär är det; närmaste affären vi har här ligger på andra sidan vägen, precis utanför en av Metrouppgångarna. Tidigare hette det Atac och var en av alla andra supermarché här i Paris; stökigt, oordnat, ologiskt och alldeles underbart. Atac har varit stängt under några veckor eftersom affären skulle "renoveras" och "byta namn".

Så in gick jag då jag upptäckt att de hade öppnat igen. Och jäklar vad förvånad jag blev, det var precis som att stiga in i en lite lyxigare och större ICA-butik (tänk ICA Stop i Viggbyholm). Fruktdiskar som sprutade ut någon form av ånga, en stor ost- och charcavdelning med en lång, flashig, böjd bänk med grabbar med sånadär najsa kockmössor, en matchande färgskala och.... ja ni vet ju själva.

Men vet inte, här i Paris ska det vara Paris. Jag vill ha tillbaka min Atac. Fast... Det finns en sådan på andra sidan vägen, gäller bara att pallra sig de extra 50 metrarna. Hm. Får lov att gå.
Annars blir det ICA Stop i fortsättningen...

Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

mataffärsmössor är bland det bästa jag vet

2007-11-30 @ 23:52:56
URL: http://kajsaheidrun.blogg.se
Postat av: Baba

Vad fick den heta nu?

2007-12-01 @ 13:25:06
Postat av: daniela

min ed var också stängd för renoveringen, men det så lika dant ut efteråt :/

2007-12-01 @ 19:47:48
Postat av: daniela

så jag skriver, renovering och likadant ska det ju vara. kram

2007-12-01 @ 19:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0