Stråååålande jul...

Idag sjöng vi med kören i mer än två timmar. Jag blev rätt trött. Och ingen middag hade jag hunnit få i mig heller.
Jag tappade några notpapper på golvet och någon tog dem. Fan.
På söndag är första advent och första julkonserten för vår kör.

När jag kom hem åt jag tre skivor knäckebröd (lyx från Sverige). I kylen hittade jag en överbliven skinkbit som jag delade i tre delar. Skinkbiten var så stor så att den dränkte alla tre knäckebröd.
Jag var överlycklig.

Här köper man en förpackning med tre sådana stora skinkbitar för 2.5 euro.
Att hitta en överdriven skinkbit i en kyl i Paris är alltså lyx.
Jag har inte ätit skinkmacka på tre månader.
Nu är jag nöjd.

(Bilder och text om Babas vistelse här kommer sen. När jag orkar)

Kommentarer
Postat av: mom

Hade givit vad som helst för att höra dej sjunga. Du får helt enkelt göra som jag när jag tappat notpapper (läs föreläsningsmall) MIMA! å se glad ut. (i mitt fall; joxa till det med egen text som verkar passa)

2007-11-28 @ 09:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0