Whatever happened to the funky race?

Jag var på en föreläsning med Jonas Hassem Khemiri någon gång i augusti. Det pratades dagböcker. Han berättade att när han hade råkat ut för något pinsamt så valde han att inte skriva om det alls i sin dagbok, och på så sätt hade det pinsamma aldrig skett.

"Det man inte minns har aldrig hänt" är en regel jag och mina kära vänner hemma i Sverigetet brukar använda oss av. Grejen är att jag minns det som hänt, så det går inte att skylla på det. Dessutom är det här ingen dagbok, det är en blogg. Just därför tänkte jag delge en liten skojig sak som hände igår.

Som jag kanske nämnt tidigare existerar det i princip inga speglar i den här lägenheten. Vi har två IKEA-speglar, nivet såna där runda, 15 cm i diameter, som sitter fast i en vridbar arm. Det är princip det. Inga helkropps- eller åtminstonde halvkroppsspeglar här inte.
Så, varje gång jag har gått till och från barnens skola (MINST två gånger per dag) har jag gått förbi en spegelvägg på gatan, vilket jag trodde var en vägg till en lagerlokal till butiken intill (eftersom det varken finns någon skyltning eller synlig dörr). Men. Igår när jag gick förbi där och det var mörkt, insåg jag till min förskräckelse ("tack vare" att det var ljust där inne och mörkt utomhus) att det minsann inte var någon lagerlokal där bakom. Speglarna var egentligen ett spegelglas, och bakom satt fem snygga män i 20årsåldern i varsin kontorsstol.

Hey. Här har jag gått i två och en halv månad och trott att ingen annan än jag kunnat se när jag stått och gjort konstiga miner åt mig själv i spegeln. Att jag med en bekymrad min klämt på min mage och att jag sedan ställt mig i en sådan hållning att jag såg gravid ut med magen först. Ställt mig lite närmare för att kolla så att jag inte haft något mellan tänderna. 
Men grabbar. Jag bjuder på den.
Ni måste ha haft jävligt kul.

Kommentarer
Postat av: Baba

Hahaha!
Jag vill oxå ha sånna fönster!
(sitta på insidan alltså)
Men det är nästan samma här, folkuniversitetet på Bryggargatan har nämligen flyttat, du kanske minns att det gick utmärkt att spegla sig där förr?
Knappast längre, istället sitter där nu allt som oftast ett gäng byggrabbar på fikarast, och alla vet ju hur dom brukar vara, och inte har de mycket annat för sig än att stirra ut genom fönstret heller...

2007-11-13 @ 22:25:03
Postat av: kajsaheidrunpontén

hehe, du var säkert inte den enda som ägnat dig åt mystiska aktiviteter inför dom i alla fall....

2007-11-14 @ 14:52:01
Postat av: LInda

HAHAHAHAHAHA varför låter det där så typiskt något du eller jag bara gör av bara farten? Ditt brev är snart på g, har skrivit det - på rosa papper till och med;)

2007-11-15 @ 15:00:47
URL: http://rosaregn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0