Det händer bara i Paris

Nuit Blanche i Paris.
Det var Poetry Slam på franska (och hey, jag hängde med), snabbvisit på Louvren, "eldshow" vid Tuilerierna, ljus- och ljudkonstallationer lite överallt (i kyrkor, på torg, på bakgårdar), ännu en snabbvisit på Centre George Pompidou, picknick vid midnatt på torget utanför (vitt sött vin, chips och kakor, yeah.)

Mötte upp Jessica, Emelie, Andrea och Hannes i Marais, strövade runt, åt glass och myste, sådär mitt i natten. Alla var vakna, uppe, glada, på. Men hjälp, vad trött jag var.

Gick vidare till kyrkan vid Les Halles. Den var öppen, ljus brann, klockan var tre på natten och vid orgeln satt en ung tjej och spelade. Tre på natten.
Det händer bara i Paris.



Skulle sova hos Daniela. Vi kom knappt hem. Alla nattbussar var inställda från Chatelet där vi var (och infon var inte direkt den bästa, ett par hundra fransmän stod vid busshållsplatserna och väntade ändå). Efter många om och men var vi dock hemma tillslut efter ha jagat öppna Metror och bussar som faktiskt gick.
Det händer bara i Paris.

Kom hem strax fem på morgonen. Gick upp klockan åtta. Vi skulle sjunga på högmässan i Svenska Kyrkan. Jag var sådär trött som man bara är ett par gånger om året. Kom hem vid tre och tokdäckade i min säng.

Kommentarer
Postat av: Baba

Oh My
Fan va trevligt!

2007-10-07 @ 23:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0