Mon week-end suédois - Samedi

Så var det lördag. Ställde klockan på ringning för att kunna spendera så mycket tid som möjligt med mina fina. Låg i deras säng länge och läste svenska skvallertidningar och satte fis-poäng.

Åkte in till centrum, mamma köpte oss varsin mössa. (Haha, min är en stickad basker folks, so there you go...). Gick ner till Latinkvarteren och strosade runt, länge, länge. Hittade tillslut Luxemburg-parken. Så vackert. Så höst. Sol.
Hade inte varit där ännu, så det passade bra att vara där med dem. Sist jag var där var för tre år sedan med min mamma. Livet går i en cirkel.

Vi åt McDonalds i solen i Luxemburg-parken. Hanna hade inte ätit snabbmat sedan hon kom till Paris så hennes lycka var total.

Fortsatte vår promenad, upp förbi Pont Neuf (och Gustav fick faktsikt en skymt av Eiffeltornet, om än på långt avstånd), ner till Les Halles och därifrån hem. Åt på en kvarterskrog. Massa mat. God mat. Kött.
Och Mojito. Första för mig; himmelskt god och fler ska det bli!



Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

nummer tre. HIGHCAMPING. hultan06 - ohyea.

2007-10-22 @ 18:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0