Mon week-end suédois - Vendredi

Skola, skynda, skynda till Gare de Lyon, skulle ju träffa mamma och Gustav, de borde vara där snart.
Lite småstressad över strejken, tänk om jag inte hann dit i tid?
Jag kommer fram vid 11.30 till Gare de Lyon. 13.00 kommer de.
Köer, sa de.
Men det gjorde ingenting. Jag var så glad att se dem. Grät och skrattade.

Vi låg och kramades på deras hotell. Jättelänge. Kändes så bra i magen. Viktigt för själen. Jag hade saknat det så mycket. Saknat dem. Åt entrecote och pommes frites på en krog. Första gången jag äter riktigt fett och riktgit kött på två månader och mådde prima. Promenerade ända till Marais, visade Place de Vosges och smågatorna. Vi tog en kaffe och åkte sedan hem igen. Åt baguetter på hotellrummet och smög hem till mig när de två hade somnat vid tio; de hade ju varit vakna nästan hela natten.


Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

gustav - riktigt glassig och stilren. way to go.

2007-10-22 @ 18:38:25
Postat av: Baba

Åh, gud vad härligt!
Man började nästan bli orolig när man inte fick höra ifrån dig på några dagara, men så tänkte jag efter och så förstod jag ju varför...

2007-10-22 @ 21:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0