Une jolie journée

Igårkväll åkte jag in till Les Halles och träffade Jessica. Hon hade klippt sig och var jättefin.
Vi och en tjej från Sorbonne gick och såg en film (så skönt här, vi kom 10 minuter innan filmen började, köpte varsin biljett och gick in i biosalongen; det är onumrerat och väldigt sällan fullt så det är bara att sätta sig).
Filmen var helt underbar! Söt, mysig med hög igenkänninsfaktor. Rekommenderas!

Nu är det STREJK. Grève, som de säger här, all métro är inställda. Jag var helt enkelt "tvungen" att skolka idag (fast det känns väl inte så jättekul eftersom mer än halva min lön går åt att betala skolan). Så jag sov över hos Jessica, gick upp och åt frukost med henne, solen sken in genom hennes fönster.

Gick hemifrån henne vid halv elva, ner i Les Halles (som var TOMT för en gångs skull!), lyssnade på fransk musik på FNAC (och, förlåt Linda, men en och en halv timme senare skulle Pete vara där och signera skivor men jag hade ingen lust att vänta, han skulle säkert inte ens dyka upp...). Gick vidare till ett tomt H&M, köpte en t-shirt och en underbar blå höstjacka för halva priset.

Fick helt enkelt promenera hem från Les Halles. Underbar promenad, solen brände på kinderna och jag satte mig och solade vid Seine. Promenderade runt lite i Le Marais och hade det allmänt bra.

Today is a good day...

Kommentarer
Postat av: Linda

PETE?!!!!!!!! Åh vad avis jag är, du var i samma STAD som Pete, mer än jag ngnsin varit

Förhoppningsvis ser jag honom i London nästa helg *hoppas*

Din älsklingsJonas kommer till Vallentunabibliotek om någon
vecka och föreläser, bara en sån sak ;) Om jag är där ska jag hälsa från dig!

2007-10-22 @ 09:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0