Waiting for the world to change.

Tillslut vågade jag ta upp det där med frukosten. Att jag blir hungrig efter en kvart.
Frukosten bestod av:
en 125 cl yoghurt (som jag har bett om att få "naturel", fast har insett att den innehåller minst 7% fett. Men inte så mycket socker i alla fall)
Flingor, som ska verka "nyttiga", fast såg att de innehöll sjukt mycket socker.

Näe, så jag bad om lite nyttigare flingor. Några som inte var så hysterikst mycket socker i eller bara innehöll vitt mjöl. (Försökte förklara det där med blodsocker och snabba och långsamma kolhydrater men de fattade INGENTING!). Näe, Cécile föreslog att jag skulle prova att äta samma frukost som hon; två halvor baguetter, kanske 5 cm långa, med smör på. "Jag håller mig mätt på det fram till 12.30 på det, borde du också bli". Bah.

Så jag släpade iväg henne till affären och köpte det nyttigaste jag kunde hitta; bananer och sedan flingor med liiiiite fibrer i och torkad frukt. Heja.
Men känner redan att jag inte är lika svimfärdig påväg hem från skolan längre i allafall.
Ibland är jag modig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ja GI ar inte direkt kant har... jag handlar mat en gang i veckan sa jag koper det jag vill. men "complet" rostbrod med san dar bredbar ost ar det val inget fel pa? (jag alskar Kiri) eller AllBran med banan och lattmjolk. lycka till med humoret.

2007-10-18 @ 14:16:18
URL: http://blixtrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0