309 days in Paris

Nu har jag för första gången i mitt liv varit på bio helt själv. Och inte bara det; jag fick en hel rad för mig själv, en jättestor, mjuk biofotölj som jag halvt drunkade i och väldigt stor plats för benen framför. Såg filmen 2 days in Paris, helt underbar och varm film. Se den och ni förstår lite hur jag har det. Dessutom var filmen kanske 60% på franska men jag förstod! Jag förstod, jag förstod jag förstod! Jag kanske börjar komma någonvart i denna djungel av ord ändå.

Innan bion gick jag runt i kanske en halvtimme (var det tänkt från början alltså), gled runt, glodde lite... Plötsligt kommer det fram en kille och frågar efter närmaste Metro. Märkte att han inte var helfransk så jag frågade vart han kom ifrån. Det visade sig att han hette Brent och kom från San Fransisco och hade bott här i tre månader. Slutade med att vi stod och pratade språk och politik alldeles för länge så jag höll på att missa bion... Men det är så det funkar många gånger här, en liten fråga resulterar gärna i ett helt samtal.

Nu mår jag illa efter all cola (och nej, tyvärr kunde jag inte bräcka dig i colastorleken från Simpsonsfilmen, lika bra det kanske) så nu ska jag lägga mig ner och läsa lite. PUSS

Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

brent - HA!

2007-09-29 @ 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0