Alone in Paris

Idag har jag fanimej gjort Paris.
Gick längst hela Rue de Rivoli, kollade på Georges de Pompidou (eller nu det nu stavas), förbi Hotel de Ville, in i Les Halles, gick runt utanför Les Halles, gick längst Seine, såg Notre Dame, gick dit mamma och jag bodde för drygt två år sedan (ja mamma, det såg likadant ut fortfarande, det kändes lite skumt).
Gick runt lite i Latinkvarteren.

Paris är verkligen underbart. Men akta er för cenrum på lördagar. (Nu Elisabeth förstår jag hur du har det. "Jävla turister, ni är bara i vägen, ÅK HEM!).
Hann även med en del shopping. Lovade Lisa att lägga ut bilder så fort jag köpt något. Så får väl göra det. Sen köpte jag även en flaska vatten och två persikor men de tog slut innan jag hann fota dem, är det ok eller?
Appropå det var min kamera död idag. Var så mycket jag hade velat fota och visa upp. Men det får bli till en annan gång.

Det är nu ensamheten sätter in. Hoppas jag får någon att prata med imorgon i Svenska kyrkan. För en lördagkväll ensam framför datorn och en middag ensam i ett tyst och mörkt kök är kanske inte att sträva efter.

Kommentarer
Postat av: mamma

I ensamheten ser man inåt. När bruset tystnar hör man sången i hjärtat. Det kan göra ont men gör gott. Kopplade upp mej direkt när jag kom hem kl 01.30 men ingen Hanna på "tråden". Tolkar det som att min älskade flicka nu sover gott. Puss o gonatt från mamma.

2007-09-09 @ 01:39:27
Postat av: Baba

Det är ok!
Se bara till att ladda kameran och visa vad du har köpt för fint!
Sen vore det ju fett kul med ett luktmail oxå, nån som kan uppfinna det?
Puss/baba

2007-09-09 @ 20:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0