Dag 2

2 september 22.00

Det är varmt och vackert här. Jag förstår fortfarande inte att jag bor här; när jag går ut och går får jag en känsla i magen inte alls olik känslan av nyförälskelse.

 

Bortsett från kindpussarna och mitt borttappade språk var dagen väldigt bra.

 

Var ute på promenad i kvarteren runt omkring här och det är så vackert, livligt och exotiskt att man tappar andan. Undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid det.

 

På kvällen gick vi till parken här intill på Bollywood-danskurs. Alla var där; rika, uteliggare, bäbisar och 80-åriga tanter som knappt kunde stå. Alla ville vara med. Alla dansade, skrattade. Sök på ?shava shava? på youtube lär ni hitta dansen som vi numer kan utantill.

            Jag var helt lycklig och tänkte bara att det här aldrig skulle ha hänt i Sverige om de inte var fulla, men då skulle de ändå inte kunna hänga med i dansstegen så det skulle inte funka i vilket fall.

 

Barnen verkar börja gilla mig. Husets diva och latmask katten Vanille med.

        Vi lekte en hel del idag. Trots att vi inte fattar så mycket av vad vi säger verkar det funka bra ändå. Om jag hade varit dem skulle jag ha gett upp för länge sedan, men de kämpar på och det är jag väldigt tacksam över.


Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

jag saknar dig så jag kräks!

2007-09-03 @ 15:57:20
Postat av: Baba

Jag vet inte varför, men jag blir så rörd!

2007-09-03 @ 17:55:56
Postat av: Gustav

Haha jag vill också kunna dansa indisk dans. vilken cool, jag ska kuna den sen när jag kommer till dig så ska vi dansa den tilsamman ;P.

2007-09-04 @ 16:05:51
Postat av: KAROLINE

Vad häfftigt med Paris!

2007-09-05 @ 21:52:59
URL: http://www.thatshot.blogg.se
Postat av: KAROLINE

Vad häfftigt med Paris!

2007-09-05 @ 21:53:05
URL: http://www.thatshot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0