En trött onsdag.



Ja, såhär bor alltså jag. Jag trivs, borsett från att min toalett är inne i matförrådet precis innanför köket, utan handfat eller nånting, och tanken är tydligen att man ska sitta där inne samtidigt som man läser på baksidan av flingpaketet. Bra tänkt.

Jag vet att ni undrar lite om familjen. Här kommer lite info:
Cecile är mamman och familjens "överhuvud". Hon är jättetrevlig och väldigt öppen, men kan brusa upp på noll sekunder. Är precis som alla andra mammor här; extremt sträng och hård, men samtidigt bland de mest kärleksfulla mödrar jag träffat. Pappan är en tystlåten men väldigt snäll person som vill alla väl. Han gör allt för att försöka prata engelska med mig trots att jag försökt få honom att förstå att jag fattar bättre när han pratar franska. Cecile har sagt flera gånger: "Men lägg av att prata med Hanna som om hon var seg, hon kommer tro att du är dum i huvudet och säga det till alla hon känner". Haha.
Pappan har även en 18åring som bor här. Han har aldrig sagt något till mig och sitter mest framför datorn och muttrar, haha. Dottern på 6 år är väldigt busig men är väl som alla andra 6åringar. Har massa roliga tankar. Fick precis en godnattpuss av henne. Åh, det behövdes verkligen.
Killen är 9 år och har hur mycket energi som helst. Just idag var han ovanligt jobbig, vet inte varför. Kanske extra jobbigt eftersom det var onsdag idag (heldag för mig).

Men annars har dagen gått förhållandevis bra trots att jag jobbat i 10 timmar i sträck. Har börjat bli extremt trött, hoppas jag inte blivit smittad av de andra snorstinna här i familjen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men om han bara sitter frmaför datorn, hur ska du kunna gifta dig med honom som jag planerat då?! Nä vi får hitta en annan fransman till dig när jag kommer till dig, det lbir våd födelsedag baby, att leta upp en maaaaan ;) hahhaa
Loveyou

2007-09-13 @ 13:38:51
URL: http://rosaregn.blogg.se
Postat av: gustav

haha jag är också förskyld. mamma har ju boka biljetter fett najs kommer till dig den 18 oktober tror jag. har saknat dig jätte mycket, det är ganska tomt hemma.

2007-09-13 @ 14:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0