Hey modern days, here we come (but our feet are swollen)

Efter min aggressiva attack av hemlängtan åkte jag in till stan med Daniela. Vi skulle egentligen ha besökt franska tv-huset (eftersom det var öppet) men kön var på två timmar så vi åkte in till Montmartre och fikade istället. Det gjorde gott för mitt såriga jag.

Sedan hem för att slänga i mig något att äta och ut igen. Vi skulle ses ett par stycken vid Notre Dame. (Video på det kommer förhoppningsvis senare). Under kvällen fick vi uppleva dans vid Seine (massa folk som samlades och dansade t.ex. bugg, foxtrot eller folkdans), glada fransmän som vill visa oss Paris (kom på att en av dem var en kopia av Jamie Cullum, vi fick hans nummer, haha!), kiss i en buske i centrala Paris (Mariatorget, släng dig i väggen), svenska snapsvisor och mycket mer.


Jag fick sova hos Jessica med Elin och Emelie, det var jättemysigt. Jessica bor i en söt studio nära Les Halles så i morse gick vi ner och köpte en nybakt baguette och lite yoghurt och satte oss vid parken vid Les Halles och lapade sol. Det var underbart.


Det var stekhett ute idag, vi låg och solade vid Tuileriesträdgården och sedan vidare på picknick i Parc Monceau med au pairerna i Svenska Kyrkan. Träffade Sofia där som nu bodde i familjen jag hade lite kontakt med innan jag träffade min familj. Världen är bra liten.


Kommentarer
Postat av: Baba

Jag visste det!
Blev lite orolig där efter din plötsliga hemlängtan, men tänkte att det nog var bäst att låta det va, för att sen blir det ännu bättre!
Vardagen i Sverige suger kuk just nu :(
Puss!

2007-09-17 @ 22:01:38
Postat av: Sofia

god, later ju som att du hade en helt ljuvlig helg! alltsa, allt hur ju ups & downs, men du ska se att medel av Paris-vistelsen blir varldens uppsving. bara man borjar lara kanna lite folk..

2007-09-17 @ 22:16:40
URL: http://blixtrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0