I try but you see it's hard to explain

Skola idag. Vi pratade om våra hemländers konflikter och problem. Jag sa ingenting på hela lektionen.
Som ni kanske förstår.
Eller gör ni det? Inser ni vilken bubbla vi lever i i Sverige? Skyddat och tryggt. Allt i sin ordning. Vi lever så isolerat att vi har mage att klaga över att vi inte har hunnit läsa ut den och den boken till den lektionen och OJ vad synd det är om mig. Eller "hallååå kan någon hjälpa mig med min outfit idag jag får panik!". Vet ni vad? Det gör inte ett piss. Ni har ett liv, ett hem, en familj som lever och förhoppningsvis några som älskar er.
I min klass har jag folk från Sydkorea, Turkiet, Irak, Kina m.m. Länder med problem och verkligheter man har svårt att leva sig in i och förstå. Men som ändå finns där. Som existerar.

Jag har långsamt fått hål på min lilla bubbla och det är omvälvande och gör rätt ont men ack så nyttigt.
Så prova ni med, det behövs.


Kommentarer
Postat av: kim

Kolla in den senaste skandalen om Lindsay Lohan på min blogg! vad tycker du om läppförstoring eller lip gloss som gör läpparna störe?

2007-09-13 @ 12:10:02
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: mamma

Välkommen till verkligheter min baby. Gör att man blir mycket nöjdare med sitt eget liv, eller hur? Smärtsamt såklart. Gjorde ju samma resa (fast till USA) när jag var 19. Love/Mom

2007-09-13 @ 15:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0