Paris je t'aime

Franskan börjar gå bättre nu. Jag börjar äntligen förstå vad folk säger till mig, även om de ofta måste repetera.
Prata kan jag fortfarande inte. Såfort jag försöker med något blir det; je... öh. je.... eheh... non.
Men  jag försöker.

Jag längtar verkligen efter en vardag. Just nu är allt så nytt och annorlunda att jag går runt med en lätt klump i magen av osäkerhet hela tiden. Jag vet inte hur jag ska stå, prata, hälsa, duka bordet, you name it.
På söndag ska jag på svenskträff i svenska kyrkan. Förhoppningsvis lär man känna någon då. För just nu är jag så ensam.
På måndag börjar skolan. Då kanske jag äntligen får igång språket. För det här börjar bli rätt frustrerande.


Kommentarer
Postat av: Dragge

Halloj!
Skitkul att läsa din blogg! Jag kommer att läsa allt du skriver och kommentera jämt. Du får vara ung cool svensk i Paris i mitt ställe. You rock!
Snart kommer franskan att gå som på räls. Gå ut en ledig kväll (har du sådana?) sätt dig på en enkel bar och drick något glas vin så kommer Paris och franskan att öpnna sig för dig. en cool fransos kommer upp och bjuder poå en drink, ni snackar lite, och kommer överrens om att träffas igen på typ bio. Eller så träffar du några andra übercoola au pair tjejer och går på nattklubb i quariter Latin! Glöm dock ite att åka till les Invalides och kolla in Napoleons enormnt coola sarkofag. Hälsa Napoleon och Paris från mig.
Love Dragge

2007-09-07 @ 10:35:33
Postat av: Anci Hammarberg

Hej Hanna!
Jag tycker att du har kommit en lång bit på vägen trots att du bara varit där några dagar! Den där klumpen i magen kommer att vara ett minne blott om ett tag.
Bortsett från att det är "vingligt" i början är det väl ett helt underbart äventyr du får vara med om?
Jag slår vad om att när du återvänder till gamla Sverige, kommer du att se så där chic och världsvan ut som fransyskor ofta gör. Dessutom slänga dig med en massa franska uttryck! Å vad alla ska bli impade :-)
Anci

2007-09-07 @ 12:50:39
Postat av: mamma

Om bara en liten stund kan du allt det du önskar. Love ya/yogamorsan

2007-09-07 @ 14:17:17
Postat av: kajsaheidrunpontén

ville bara säga att jag saknar dig idag..
första helgen utan hanna. uhu. :(

2007-09-07 @ 15:23:57
Postat av: Sofia

jag var ocksa superdeppig forra veckan. det galler att vara vanlig nar man far chansen... ocksa ar vi bakfulla. perfa! haha

2007-09-16 @ 20:15:48
URL: http://blixtrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0