Pas grave! (del två)

Träffade Jessica, Elin, Andrea och Emelie utanför Centre George Pompidou efter skolan. Vilken byggnad! Helt fantastiskt, ett hus som det skulle aldrig kunna byggas i Sverige, vi är alldeles för fega.


Vi gick vidare till Le Marais och hamnade i hjärtat av de gamla judekvarteren. Män som jäktade gatan fram med såndär het hög svart hatt och långt brunt skägg och trånga gator. Vi köpte falafel, bara för att. Det var obeskrivligt gott. Tänk er varm falafel, tokfärskt bröd fylld med röror, grönsaker (jag menar, bara en sån sak som grillad aubergine, åh)... Helt klart värt 4,5 E.


Sedan tillbaka hem, känner att det blir lättare och lättare med barnen och jag har börjat vänja mig vid att vi äter vid halv nio utan att dippa totalt. Har pratat massor med Cecile om allt möjligt senaste dagarna, det känns bra, jag känner mig än mer välkommen även om vi pratar på engelska och jag inte lär mig ett skit av det; jag kommer ju familjen närmare.


Nu är jag trött, tänkte försöka sova tidigare än vanligt och vara duktigt flicka för en gång skull så... Godnatt pluttpruttar!


Kommentarer
Postat av: Linda

allt låter ju helt underbart! Gud vad jag längtar efter dig, men snart så är jag ju där med dig:D

2007-09-25 @ 15:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0