run run run

Fredag kväll. Åkte in till city och träffade Daniela, Annica och Marielle.
Daniela har jag träffat genom svenska kyrkan här, Marielle är en avlägsen släkting. Typ bonussyssling genom Camilla. Eller nåt. Vet inte så noga.

Vi hade i alla fall väldigt trevligt, satte oss först på en uteservering och drack ett glas "wine for women". Nej alltså vaddå vem har sagt att Frankrike är ett sexistiskt land?!  Blev serverad av en fransman med långt brunt hår och vit uppknäppt skjorta med långt brunt hår på bröstet. Precis sådär som det ska vara, haha.
Sedan vidare till en Engelsk pub med massa folk och hög ljudvolym. Jag beställde in ett riktigt mörkt öl, bara för att. Skittrevlig och lugn kväll helt enkelt.

Fick sova hos Daniela. Hon bor i en jättesöt studio mitt i Montmartre. Somnade kanske vid tre och sov ändå till elva. Daniela bjöd mig på frukost (åh, mörkt rostbröd!) och sen satt vi och slöglodde på knäppa, franska frågeprogram. Åkte hem strax efter ett. Sådär underbart skitmysigt vardagslyxigt som man egentligen inte kan göra när man bor hos en familj som jag gör.

Har ändå tagit mig rätten att, efter att ha fixat lunch, diskat undan lite och tvättat lite av mina stinkande kläder, suttit framför datorn och kollat svenska program på svt.se. Känns underbart, kommer bli ett tv-freak när jag kommer tillbaka till Sverige, jag varnar er...

image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0