Sakta gå hem genom stan

Soligt, varmt, underbart.
Jag gick genom halva Paris, stortrivdes men önskade att jag hade haft med mig mina solbrillor.

Vid tre åkte jag till Svenska Kyrkan som hade stora infoträffen för alla nyanlända. Många ansikten man redan kände igen men jag antar att man fortfarande ses som "nyanländ". Fick en det tips men det mesta hade man redan hört...

Vid halvsex-tiden gick jag och Jessica vidare, hon skulle hem (hon bor rätt nära Les Halles) så jag bestämde mig för att följa med en bit. Vi gick längst Champs-Elysées, eller strosade snarare, glodde på folk och var helt enkelt tvugna att gå in på den enorma Luis Vuitton-butiken. Tänk om man hade varit rik alltså, det hade varit najs.

Kajsa var lite orolig över att jag skulle vara vältränad när jag kom hem. Don't worry baby, I wont. Idag åt jag; fet youghurt (det är det enda som finns) och en liten muffin till frukost. Och en banan. Sedan köpte jag en crêpe med choklad, kaffe, en kanelbulle, en sockerkaksbit, en mcflurry (dom är så jävla mycket godare här och man har massor att välja mellan även om det kostar 10 kronor mer...), ett hekto godis, middag och en söt youghurt. Det kommer regna hela nästa vecka så jag kommer inte kunna varken promenera eller springa, haha.


Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

hehe, i feel good now

2007-10-01 @ 14:27:36
URL: http://suckersandhousecalls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0