Say Hello To The Angels

Första skoldagen idag.
För första gången känner jag att jag verkligen måste kämpa för att hålla samma nivå som de andra i klassen, och det är faktiskt ganska kul. Skitsvårt, rent utsagt med ett rasande tempo, antar att det bli rätt mycket extra plugg hemma men det är nödvändigt med tanke på att jag faktiskt bor i ett fransktalande land.

Kursen hade redan startat för de andra i klassen (vi var kanske 15 stycken) så de verkade känna varandra litegrann. En tjej från Danmark och en kille från Turkiet följde jag med till ett café efter lektionen. Vi satt och diskuterade kulturer och skillnader länder emellan på franska! Det var väldigt trevligt och en enorm boost för självförtroendet, jag klarade det faktiskt!

Nu har husets diva, surpuppa och latmask katten Vanille lagt sig i mitt knä och tokspinner. Det är lustigt, har aldrig sett henne tytt sig till någon i huset innan, sitter mest uppe på soffan och tjurar. Så ytterligare en kompis har jag skaffat mig här, hihi.


Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

aawh. glöm inte bort oss bara!

2007-09-10 @ 14:59:12
Postat av: Anonym

Wooooow!
Det går bra nu kompis, det går bra nu!
Keep on rockin' the world/Baba

2007-09-10 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0