Söndag.

Nu är livet gott att leva. Äntligen.
Åkte till Svenska Kyrkan utan några större förväntningar. Stannade där i två och en halv timme och bara pratade och pratade. Det var så skönt. Åkte vidare med ett gäng till Eiffeltornet och satt i gräset och bara myste. Har fått massa nummer nu så nu lär jag inte vara ensam ofrivilligt på ett tag.

Efter att ha fått höra historier av de andra aupairtjejerna är jag enormt tacksam för att få bo i min familj. Mitt arbete är jätteenkelt och familjen är helt underbar och förstående. Ungarna är helt fantastiska. Nej, jag ska inte klaga mer på ett bra tag, jag har det så otroligt bra och jag är enormt lyckligt lottad.
Nej, tack för att jag slipper övertid, småungar och olyckliga/halvt apatiska barn. Tack, tack, tack.

En annan sak som vi kom fram till var att det var många som hade träffat någon bara några veckor innan de åkte iväg, trots att de innan det hade varit singlar väldigt länge. Kan någon förklara hur det kan komma sig?
Konstigt, tycker jag. Och eftersom det var så många som varit med om samma sak kan det väl inte vara ett lustigt sammanträffande?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Hanna!
Vad avundsjuk jag är på dig som är i Paris! Modigt av dig att våga åka. Bra intiativ att starta en blogg också. Så att man kan följa med dig. Hur länge blir du borta?
puss lisa b

2007-09-10 @ 11:04:46
URL: http://www.brannfors.se/lisa
Postat av: kajsaheidrunpontén

jag vet varför. livets jävlighet har tagit överhanden återigen.
life's a bitch, and then you marry one.

2007-09-10 @ 14:58:18
Postat av: Anonym

Det kanske inte bara var vi som skojade om det lixom, hehe, det är ju sånt som bara e så typiskt lixom, här sitter vi gamla ensamma singlar kvar i detta kallaregnrusklandet och tragglar våra jävla skitämnen i våra jävlaskitksolor och träffar samma människor vecka efter vecka... Du har det allt bra du.
Puss från din kuss ;)
(haha)

2007-09-10 @ 21:47:36
Postat av: Sofia

oj! mina tva kompisar som kommer snart har det precis likadant. WEIRD

2007-09-16 @ 20:20:03
URL: http://blixtrar.blogg.se
Postat av: Tommy P

Hejsan Hanna!
Fantasisk blogg, tack för att du bjussar på dig. Bryter in en ingenjörs fysiska vardag.
Man får så fantaskiska flash-backs från när man själv var i din ålder och även reste. Att det kan vara så viktigt att ha någon riktigt nära? Jag har det nog himla bra...men jag saknar jämt Frankrike.
Njut av den annorlunda dagen. Den kommer etsa sig kvar i resten av ditt liv, lycklig som olycklig, men full av färger.
Jättekramar från Palmarna!!

2007-09-17 @ 15:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0