Still no nights in Goodville

Nej, vad klagar jag på?
Visserligen saknar jag både språk, vardag och vänner men jag bor i världens vackraste stad och jag har en massa tid för mig själv. Tid som jag aldrig fått ha annars. Tid att använda till att tänka på allt och ingenting. Tid för bara mig själv.

Imorse gick jag ut till marknaden som finns på gatan bredvid vår. Så mycket lukter, ljud, saker att se. Där fanns stånd med färsk fisk, frukter, skor, vackra överkast, oliver, olika sorters ägg, sjalar, kött, you name it. Hela gatan var full så där kunde jag spendera hela förmiddagen.


Lunchen gick bra och barnen börjar lyssna på mig nu när jag pratar franska med dem.

Sedan gick jag på promenad till Bastille. Ovanför av. Daumesnil där jag bor finns som en hög "bro" där tågen förr gick som man gjort om till ett promenadstråt full av blommor och planteringar. Så vackert. Och idag var det 24 grader i skuggan så det var underbart att gå där bland alla rosor. (Vill ni veta mer om det klickar ni HÄR. haha, underbart). Sedan tillbaka hem och vidare till Bois de Vincennes igen där jag bara satt och njöt av solen och av att finnas till.

Nu är det helg. Jag har ingen att spendera den med men det gör ingenting.
Jag har ju mig själv att umgås med.

Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

sötnos! jag är ju alltid med dig!

2007-09-07 @ 22:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0