Svenska kyrkan i Paris

Jag har hittat ytterligare ett andningshål i Paris.
Tro det eller ej; Svenska kyrkan.
Jag åkte dit och gick först in i själva kyrkan. Det var helt tyst. Jag bara satt och satt och satt. Det var så skönt.



Sedan gick jag in i själva lokalen. Stället var fullt av små ungar och mammor som pratade skånska, göteborgska och stockholmska. Det var sångstund. På svenska. Åh.

På stället jobbade en kille som heter Jimmy. Han bjöd mig på svenskt kaffe med mjölk och kanelbulle. Vi satt och fikade och pratade svenska. Underbart, underbart. Jag skulle kunna bli religös bara för att.


Kommentarer
Postat av: kajsaheidrunpontén

tänka sig.
det är Därför folk blir religiösa alltså!
mihi.
<3<3

2007-09-06 @ 21:34:50
Postat av: mamma

vad härligt, ett andligt bad för dej min älskade flicka. Låter som ett najs plejs för en böna från sveden/mom

2007-09-06 @ 22:37:15
Postat av: Gustav

Jaså så när du kommer hem kommer mamma och janne klä sig i oranga kläder och prata lånsamt medans du kommer hem och har en bible under armen och jag kommer fortfarande vara en lajvare... FNIZZ FNIZZ TRIPPLE FNIZZ/ gustav

2007-09-07 @ 15:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0