Sad but true.

Idag insåg jag en sak, med fasa.
Jag bara stannade upp i mina raska steg och sa högt för mig själv:
"Näe, det kan inte vara sant!". Fast det var det ju.

För jag har nämligen kommit fram till att jag inte gillar fransmän.
Språket, landet och kulturen är helt fantastiskt. Men sättet människor här är på.... Nej, jag vet inte. De människor jag träffat här och verkligen gillat har varit från antingen Sverige, Ryssland eller latinamerika.

Visst att man träffat normala och schyssta fransmän med, men det är alltför sällan för att kunna säga att det är ett bra folk i allmänhet. Ofta är de antingen dryga eller slemmiga. Eller gärna både och. Har förmodligen mycket att göra med att vi svenskar har ett rykte om oss här att vi ligger med allt och alla och går med på vad som helst. Och de tror verkligen på det. Herregud.

Måste påpeka att jag inte ångrar en sekund av att jag tillbringar nästan ett år av mitt liv här. Det är helt fantastiskt och lärorikt. Dessutom vill jag säga att alla människor från detta land säkert inte är på detta sätt, men de flesta jag har träffat har jag inte fått något vidare positivt intryck av. Jag önskar verkligen att jag kunde säga annat.

Så... Latinamerika nästa, eller vad säger ni? :)


Kommentarer
Postat av: kajsa

one thing you wrote is true: swedes Do sleep with everything and everyone. just ask babsson.

2008-04-17 @ 17:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0