Another day in...

(detta skrev jag igår men blev tydligen aldrig publicerat. här kommer det i alla fall:)

Idag köpte jag födelsedagspresenter till mig själv.
Så att jag ska ha några paket att öppna på lördag.
Jag köpte dem, bad de i kassan slå in dem, gick hem och gömde dem under min säng och glömde sen bort dem. För överraskning ska det bli, eller hur?
(fast jag köpte läppstift, kajalpenna, trosor från etam, en cd med muse och en med feist. men shhh, säg inget, för jag får inte veta förrän på lördag...)

Fick min första utskällning av nya läraren idag. Jag bara väntade på den, visste från första sekund att hon inte gillade mig, av någon outgrundlig anledning. Jag råkade slå upp ett ord i mitt lexikon och hon ställer sig och skriker på mig inför hela klassen. Jag ville bara gråta och gå hem, men jag satt kvar och gömde mig istället bakom ett papper fullt med övningsuppgifter resten av lektionen.

Har inte ens börjat med min uppsats. Hur ska jag klara det här? Stå och prata inför en hel klass med okända människor? På franska??

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Prata på du, det kommer att gå utmärkt! Skit i frogsen; du är ju, i motsats till dem, vaken för att lära dig ett nytt språk!

Sign.
"När fördomar blir sanning"

2008-01-11 @ 15:59:16
Postat av: Anonym

KÄFTSMÄLL! skulle kärringen ha! kan man tycka. Nä bjud inte på den, som din analytiska sida säkert ser så triggar du igång något hos henne typ: kopia av kvinnan som just snott hennes man. hon har bara väntat på att du skulle göra något som hon kunde gapa på (varför? betalar inte ni för att gå där??)

2008-01-11 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0