Back in Paris

Jag är så trött.
Min resa tog 11 timmar från dörr till dörr. TACK PLANET för att du var 3 och en halv timmar sen. Den fick flygas in från Serbien (vafan?!). Tunnelbanan slutade gå lagom till vi var framme till Paris så jag och två från kören som jag hittade på planet fick leta fram en nattbuss som tog en timme (ni vet hur nattbussar går, framochtillbakaframochtillbaka) och från Chatelet delade vi en taxi. Eller, insåg jag när jag kom fram, de betalade hela resan. Gulle dem. Och taxichauffören var snälloch försökte konversera med mig när de andra klivit av. Han gav upp efter ett tag, jag var kanske inte den vassaste på franska vid den tidpunkten. Men han var orolig och erbjöd sig att låna ut sin telefon så att jag kom in ordentligt.

Det behövdes inte. Jag mottogs med puss på kind och trötta leenden när jag kom hit.

Im back.

Kommentarer
Postat av: Baba

Ohhh, vad jobbigt
Vilket flygbolag åkte du med?
Skönt att vara tillbaka?
Du slipper väll i alla fall snöslasket..

2008-01-07 @ 15:55:25
Postat av: kajsa

tsss, serbien är ju inte ens ett riktigt land.

2008-01-07 @ 21:01:05
URL: http://kajsaheidrun.blogg.se
Postat av: Jessica

Hejsan.
Jag ser att du bor i Paris. Är själv väldigt sugen på Paris men vet inte vad jag vill göra och jag kan inte säga ett ord på Franska.. Jobbar du eller pluggar du eller nått annat skoj? Tacksam för svar! /jessica

2008-01-13 @ 17:29:03
URL: http://heztica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0