Kramper och regn.

Påsken här i Paris existerar knappt. Jag saknar påskmiddagar med släkt och familj, äckligt påskgodis, gula, fula fjädrar och ägg. Som tur är åker jag ut i förorten igen under påskhelgen till min Elin.

Igår fick jag någon läskig reaktion; hela jag svullnade upp (såg ut som jag gått upp 10 kilo!), blev helt röd och allt bara kliade, kliade, kliade. Tunnelseende, frossa, illamående, okontrollerade skakningar. Oh gud, så jag blev rädd. Jag trodde jag skulle dö. Bernard ringde mamma och flög runt i lägenheten och undrade om han skulle skjutsa mig till akuten. "Äh, så länge halsen inte svullnar upp så hon inte kan andas lägre så är det ingen fara" sa min mamma. Hjälp.
Det visade sig att jag har kramper i magen. Måste gå på en najs diet innehållande typ vitt bröd, vatten, pasta och "gärna en whiskey så att din stackars mage slappnar av lite". Jaha. Min mamma är skön hon. Mår bättre idag i alla fall men stannade hemma från skolan. Har fortfarande sjukt ont i magen.

Men allt känns så oviktigt när man får höra vad som hänt i Arboga. Barnamord. Hur sjuk och orättvis får världen vara? Elin kände dem. Fy fan.

Nej, sätter man in sig i större perspektiv har jag inget emot alls att läggas in för lite magproblem om det skulle förvärras igen. Jag är inte rädd.

Kommentarer
Postat av: lillebror

hörde vad som hänt, vad tråkigt, jag saknar dig

2008-03-21 @ 12:36:59
Postat av: baba

hjälp, och här ligger jag och är rädd för att bli magsjuk (som "alla" andra här) lagom till påsk så att jag inte kan äta godis och lax, men herregud, jag tänker på dig, krya på dig!

2008-03-21 @ 14:07:35
Postat av: morföräldrarna

Kanske är det den där mag- kräksjukan som gått här i Sverige fast i litet annan form, så ta det bara lugnt. Har Bernhard kanske en whisky hemma åt dig? Men han verkar ju vara en renlevnadsmänniska, åtminstone vad maten anbelangar Just nu lyser solen på snön som kom i går och det är riktigt vackert ute. Morfar är ute och skottar garageuppfarten. Hoppas att du kan åka till Elin. GLAD PÅSK1

2008-03-21 @ 14:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0