Min påsk.

Började fredagen med att åka till Oberkampf till en bar där de spelade brasiliansk musik live. Farbrorn som tog hand om stället hade besökt Malmö och blev helt till sig när han fick reda på att vi var svenskar. Frågade var tionde minut om vi hade det bra. Mys var det. Men trötta var vi båda två så vi tog första nattbussen hem till Elins slottliknande villa ute i förorten ingenstans.

Sov till mitt på dagen och Elin släpade med mig till IKEA. Två blonda svenskar som hoppandes sitter och iihh-skriker när vi äntligen hittar dit. Underbart. Vi köpte köttbullar, sill och varmkorv. Jag kände mig så svensk och fulländat lycklig.

Elin lagade världens godaste middag till mig. Det är kierlek om något.

Söndag morgon bar det iväg till Svenska kyrkan för att sjunga på påskmässan. Vi blev bjudna på svensk påsklunch efteråt och Hannas glädjeförråd bara fylldes på. Söndagkvällen kom massa svenska (och två danska) tjejer hem till vår förort ingenstans på påskmiddag (ännu mer!). Jag och Elin hade lagat massa fin mat och alla var nöjda. Vi lekte lekar och åt. Och åt. Och åt.

Måndagen åt vi lite till. Tog en lång promenad ute i skogen (det var så tyst!) och jag förskräcktes av varning-för-vildsvins-skyltarna. Vi plattade håret och kollade på tv. Så fint.

Elin är lätt det bästa som hänt mig sen jag kom hit.
Halleluja.

Kommentarer
Postat av: emelie

Tjo!
Du verkar ju ha det toppen där nere!
Ska själv till Paris lite sådär hastigt och lustigt nästa fredag.. dhar du några tips om vad man måstemåste göra när man turistar? :) Man kommer känna sig som en japansk turist i gamla stan..

Hur är vädret där nere???

Kram Emelie

2008-03-25 @ 21:59:17
URL: http://drunkenlullabies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0