It's all about the elevators.

Det här med Paris och hissar går inte riktigt ihop.
Jag bor på fjärde våningen, ingen hiss.
Flickans pianolärare bor på sjätte våningen, ingen hiss.
Daniela bor jävligt högt upp hon med, ingen hiss där heller.

Enda gången jag kan komma på att jag åkt hiss i Paris är i Montparnasstornet (tack och lov för det). Det är som om de medvetet inte byggt hissar i byggnaderna för att det skulle förstöra det romantiska, det drömska, det gamla.
Eller bara ytterligare ett bevis på hur omständliga dessa fransmän är...


Jag gillar hissar.
image178
Fyra flickor i en hiss för två, nyår.


 
Säkert!


 
Arcade Fire.

Kommentarer
Postat av: kajsa

gåta: hur många fransmän krävdes det för att få upp pianot till sjätte våningen, utan hiss?

2008-05-08 @ 11:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0