Min helg.

Jag har haft en sån där underbar helg, en sådan som jag ibland får för mig bara kan inträffa i Paris. Ska försöka sammanfatta:

Fredag: Åkte hem till Daniela med bira och chips. Har inte umgåtts med henne på evigheter kändes det som, och vi hade mycket att ta igen. Kändes underbart att äntligen få vara tillbaka i hennes lilla studio. Plötsligt knackar det på dörren. Det är Danielas italienska grannar som bjuder över oss på fest. Självklart går vi dit (de två meter som är mellan oss). Underbar stämning med dans på minimal yta. Spelas både Aqua och The Ark (trots att det inte är vi svenskar som står för musiken.) Drar oss tillbaka till Daniela vid 2-tiden.

Lördag: Vaknar och känner mig väldigt nöjd att befinna mig hos Daniela. Vi dricker morgonkaffe ihop och jag drar mig vid lunch eftersom hon behöver tid att plugga. Jag träffar Elin och det blir pick-nick (och hårklippning! "jag har med mig en frisörsax!" säger Elin finurligt och vi klipper toppar i blåsten) i den fantastiska parken Buttes Chaumont. Kvällen avslutas med muséebesök på Musée d'art moderne och sjungandes i stämmor utanför Palais the Tokyo samtidigt som vi ser månen går upp och Eiffeltornet glittra.


Söndag: Inspelning av CD! Fruktansvärt jobbigt och krävande och Agneta verkade inte särskilt nöjd men vi tog oss igenom det. Något blir det i alla fall, ska bli spännande att höra sedan när den kommer ut! Sedan ut allihopa på kinakrog... Och festen fortsatte hemma hos Philip i hans fantastiska lägenhet på Rue de Rivoli. Vi hann med att sjunga i metron på vägen dit, självklart. En helt fantaskisk fest blev det som jag nog aldrig glömmer. Mer om det kommer sedan. Aqua och The Ark spelades där med, hur stor är chansen på en och samma helg i Paris?


Kommentarer
Postat av: Elin

Bra sammanfattning Hannlur. Tânkte att jag skulle vara lite duktig och lâmna en kommentar sa att du blir glad och go!
Upp med metro filmen, jag vill se!!

Ses imorgon! PUSS

2008-05-19 @ 22:40:51
Postat av: daniela

ey hanna, be my guest liksom :)

synd att jag missade fortsättningen på festen igår. merde alltså...

men jag tror stenhårt på att skivan blir årets julklapp 2008.

2008-05-19 @ 23:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0