Världen är full av visdom. Och svenskar.

Jag och Elin åkte idag till Monets trädgårdar. Med en förträfflig chaufför vid min sida och Kristina från Duvemåla ur högtalarna slingrade vi oss fram på Frankrikes vägar genom byar med stenhus och floden vid vår sida.

Väldigt massa folk och en väldigt massa blommor mötte oss i Giverny. Fantastisk trädgård med underbara rosor, hängande pilträd och den berömda dammen. (Bilder kommer snart!)

Vi satte oss på en bänk för att inta den medhavda picknicken (fy vad skitnödigt det låter) och började prata om killar man haft i mellanstadiet och ryska posten och... Plötsligt halar paret som sitter på bänken mitt emot fram två bakelser. Elin utbrister:
"Ojoj, här kommer efterrätten, fan vad sugen jag bl...."
"Neeej, tyst, jag viiiill inte, åh... FAN VAD JOBBIGT DET ÄR ATT LEVA" utbrister jag med lite lätt panik i rösten.
Damen som satt bredvid oss (som vi inte hade upptäckt, hur länge hade hon suttit där?) utbrister:
"Det blir bättre med åren."

Just det ja, på svenska. Sedan hon sig och lunkade  tryggt vidare med en rygg böjd i nästan 90 grader i ett par beiga byxor, ljusgul stickad cardigan och utväxt permanent som endast 70+are kan bära med värdighet.
Ja tanten, jag tror dig, det blir nog bättre med åren.

Kommentarer
Postat av: baba

haha, nice surprise!
Du om 50 år?

2008-05-29 @ 23:53:04
Postat av: mamma

Kan jag ha varit 21 år? Jag o min kompis satt på tåget från NY city till Kennedy Airport. Hon säger: -det ser ut som någon har bajsat på fönstret. -Jaa, det är bergis killen som sitter bredvid dej som har bajsat diarré, svarade jag. Sen höll vi på en lång stund o bräckte varann hur han hade burit sig åt
för kunna bajsa på utsida av fönstret. När vi ska kliva av frågar han på klingande norska- er dette
stasionen som går till flygeplassen? då ville vi bara dööööö./mamman

2008-05-30 @ 10:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0